Monthly Archives: September 2010

Bijna stranding bij Trapani

Zaterdagochtend 25 sept. De wind draaide dus naar west en wakkerde flink aan. We vertrouwen op ons anker en gaan de nacht in. Slapen met de zeilkleding aan, voorbereid op snel vertrek. ‘s Ochtends om 7 uur schrok ik (Fred) … Continue reading

vervolg Erice en Trapani

Trapani zelf is een mooie, ruim opgezette stad met brede rustige winkelstraten, goed verzorgd en schoon! We hadden al gezien, dat dit weekend X-TREME 40 catamaran-races gehouden zouden worden. Omdat het 6 Bft. waaide, hadden de duurbetaalde “profs”blijkbaar geen zin … Continue reading

San Vito lo Capo-Trapani (38.00.173N-12.30.206O)

Woensdag 22 sept. vroeg vertrokken, ruim om de kaap heen. (stroom tegen wind en valwinden) daarna rustig “plat voor het lapje” naar Trapani. Hoe de haven er uit zou zien, was een raadsel. Nergens was te vinden hoe ver de … Continue reading

Posted in Uncategorized | Leave a comment

Castellamare-San Vito lo Capo(38.10.84N-12.44.23 O)

Dinsdag 21 sept. van Castellamare naar San Vito Lo Capo. Ruige overnachting voor anker bij San Vito. Veel wind van de bergen en swell naar binnen. Niet lekker liggen.(en ook niet lekker geslapen)

Palermo-Castellamare di Golfo (38.01.85N-12.53.0 0)

Zondag 19 sept., van Palermo naar Castellamare di Golfo. half gemotord, half gezeild. Aangekomen bleek onze beoogde ankerplek ruim voorzien van rotsen en keien, dus toch maar de haven in. Na onderhandelingen, (hoort er dus bij) een prijs overeen gekomen. … Continue reading

Palermo (Sicilie)38.08.871-N 13.22.373-O

Zaterdag 18 september met de bijboot vanaf onze ankerplaats, 1 1/2 mile verderop, naar de jachthaven van Palermo gevaren. Gelukkig vonden we een geschikte plek om onze bijboot vast te maken aan de ketting en konden we zonder problemen door … Continue reading

oversteekje naar Sicilie

Vrijdag 10 september zijn we vertrokken van onze ankerplaats op het eiland Vulcano. We dachten noord-westen wind te krijgen, werd al een paar dagen voorspeld, maar het klopte weer niet. Zuid-westen wind, dus weer eens hartstikke tegen. Weinig, dus, helaas … Continue reading

Beklimming van de vulkaan

We liggen nog lekker voor anker op Isola di Vulcano. Gisteren hebben we de stoute schoenen aangetrokken en zijn we de berg opgelopen om de vulkaan te bekijken. Wat een klim. Je doet er ongeveer 2 uur over om op … Continue reading

Isola Vulcano

We liggen nu voor anker in een klein baaitje op IsolaVulcano, vlak naast de vulkano. Moeilijk ankeren, steil oplopende bodem. Pas op 80 meter van het “strand”op 4 meter, kregen we houvast.  Lekker rustig, want er zijn niet veel die … Continue reading

Naar Stromboli

Zaterdag, 4 september vroeg anker op, kotterfok en gereefd grootzeil erbij en met 40 knopen wind, 34-40 knopen is windkracht 8, 41 tot 47 knopen is windkracht 9 (en af en toe nog meer) bakstagwind richting Stromboli. Helaas werd de wind … Continue reading